Loading...
Мақалалар

Қазақстандық компаниялар дағдарыста дамуды қалай жалғастырды.

Пандемия өсу нүктесі ретінде

2020 жылғы наурызда Қазақстан COVID-19 пандемиясына тап болды. Біздің өміріміз түбегейлі өзгерді, көптеген таныс заттар мен оқиғалар мүлдем басқаша болды. Қоғам бизнеске әсер еткен жаңа шындықтарға ұзақ уақыт бойы үйреніп келді. Шекаралардың жабылуына және офлайн байланыстарға тыйым салуға байланысты қарқынды өзгеріп жатқан жағдайда компаниялар жаңа ортаға тез бейімделуге және бизнес-процестердің алгоритмдерін қайта қарауға мәжбүр болды.

- Пандемия компанияның жұмысына қалай әсер еткенін айтып беріңізші? Қазір, жаңа шындықта жұмысқа деген көзқарасыңыз өзгерді ме?

- Әрине, бұл жағдай бізге әсер етті және көп нәрсені қайта қарастыруға тура келді. Біз белгілі бір дәрежеде ыңғайсыз жағдайға тап болдық, бірақ менің ойымша, мұндай күтпеген «сілкіністер» бизнес үшін қажет. Егер табыстылық пен даму туралы айтатын болсақ, онда біздің компания айналымын төмендетпеді, керісінше белгілі бір дәрежеде өсті. Біз пандемияға байланысты өзекті болатын жаңа жобаларды қарастырып, іске қостық.

Бәсекеге қабілетсіз қызметтер мен тауарлар, әлсіз клиентке бағдарланушылық және менеджмент жүйесі бар компаниялар қиын жағдайға тап болды, икемділік көрсеткен, сыни ойлау мен бизнес-зейінін сақтағандар, жұмысын тоқтатпады.  

ТЖ мен локдаунды енгізу туралы жарияланған кезде біз жаңа жұмыс режиміне ауысып, қашықтан жұмыс жасауға көшуге тура келді. Өз кезегінде директорлар кеңесінің құрамындағы топ-менеджмент командасы өз жұмысын күшейтті және 24/7 уақыт режимінде қызметкерлермен байланысты сақтап қалды. Бұл барлық жұмыс процестерін қайта қарап, бейімдеген кезең болды.

Кез – келген дағдарыс жағдайында бастысы-жалпы бағыттан адаспау. Айқын көзқарас пен ұзақ мерзімді стратегия компанияға дағдарыс жағдайынан аман өтуге мүмкіндік береді. Бұл жағдайда корпорация басшысы тәуекел менеджері рөлін атқарады және оның негізгі мақсаты — қойылған міндеттерге үнемі назар аудару. Осы кезеңде команда үшін бірінші орынға үш нәрсе шығады – қарым-қатынас, қолдау және басты нәрсеге назар аудару қабілеті. Дағдарыс кезіндегі көшбасшының өзі үшін бірнеше басқа нәрсе маңызды: ең басты нәрсе басымдыққа ие болған кезде жеңілдету, сондай-ақ жүйелілік пен кәсіпкерлік түйсігі.

Карантиннің әлсіреуі кезеңінде 2020 жылдың мамыр айынан бастап біз кеңсемізге жұмысымыз біздің басқаруымыздағы барлық компаниялардың тіршілік әрекетін қолдау үшін аса қажет қызметкерлерді кезең-кезеңімен шығара бастадық. Бұл бізге персоналға жүктемені, сондай-ақ оның құрылымы мен құрамын қайта қарауға мүмкіндік берді.

- Әдетте, дағдарыстық жағдай кез келген компанияның жұмысындағы әлсіз және күшті жақтарды көруге көмектеседі. Іс жүзінде сіз пандемияға байланысты бизнестегі қиындықтарды қалай жеңдіңіз?

- Дағдарыс кезінде команданы жаңартумен бірге біздің компания икемділік пен жылдамдыққа назар аударды. Келесі бизнес құзыреттіліктер бірінші орынға шықты: басымдықтарды өзгерту, өнімділікті арттыру, тез шешім қабылдау және оларды енгізу.

Біз белсенді жұмыс істей бастадық, барлық жерде мерзімдері қысқартылды және міндеттер оңтайландырылды. Көбінесе карантин жағдайында жақын арада болатын шектеулер туралы алдын-ала белгілі болмады. Мысалы, бүгін қандай-да бір жеткізілім жасау керек еді және бізде бірнеше сағат қана уақыт болды, өйткені келесі күні қала бойынша қозғалыс шектелуі мүмкін. Тез әрекет етуге, алдын-ала ойлануға тура келді. Сондай-ақ, осы кезеңде біз дезинфекциялық заттарды өндіру және МДҚ (мобильді дезинфекциялық құрылғылар) жасау саласында дами бастадық.

Тиімділік дағдарыс кезінде көрінеді деп санаймын. Қиын жағдайда дамудың екі нұсқасы бар-белсенді болу және жаңа жолмен жұмыс істеу немесе сәтсіздікке ұшырау. Сондықтан біз ағымдағы жағдайды талдадық, барлық ресурстарды жұмылдырдық және үлкен шығынсыз қиын кезеңнен өттік. Осы сәтте мен өз командамда кәсіби мамандар және жалпы дағдарыстық сәттерді табандылықпен көтере алатын батыл адамдар жұмыс істейтініне тағы да көз жеткіздім.

Кәсіпорынды өсіп, дамып, қиын жағдайларда өмір сүруді үйренетін тірі организммен салыстыруға болады. Дәл осындай жағдай біздің де басымыздан өтті: күтпеген жағдайларда біз жаңа шындықта жұмысқа тез бейімделе алдық. Осы тәжірибені алып, біз енді кез келген сыртқы сын-тегеуріндерге дайын екенімізді түсіндік.

- Нәтижесінде дағдарысқа қарсы менеджменттегі басты нәрсе не болып табылады? Сіздің ойыңызша, бизнес үшін «өсу нүктесін» не анықтайды?

- Бұл позитивті ойлау. Дағдарыс жағдайында проблемаларға назар аударудың қажеті жоқ деп санаймын. Көшбасшы үшін қиындықтарға назар аудармай, оларды шешу жолдарын іздеу керек. Икемділік пен бейімделу, сіз жұмыс істейтін жаңа жағдайларға үйрену де өте маңызды. 

Жалпы, кез-келген дағдарысты қайталанатын оқиға ретінде қабылдау керек. Экономика циклдік түрде дамып келеді және мерзімді құлдырау мен өсуден тұрады. Дағдарыстар әрқашан болғанын және болатынын есте сақтау қажет. Бұл ұзақ және терең зерттелген ерекше оқиға емес. Дағдарыс-бұл компаниялардың өсуіне және экономиканың дамуына көмектесетін жаңа мүмкіндіктер уақыты.